آثار و فواید فرزند آوری(1)

آثار و فواید فرزند آوری(1)

خانواده، واحد كوچك اجتماعى است كه از پيوند ميان زن و مرد آغاز مى‏ شود و با توليد فرزند توسعه و استحكام مى‏ يابد. 

همچنان که در نوشته فرزند آوری در سبک زندگی اسلامی اشاره شد ،  دین اسلام با نگاه تکامل ، و رشد به انسان ها نسبت به موضوع  فرزند آوری دیدگاه مثبتی دارد . و چون مسائل و موضوعات دینی دارای پشتوانه عقلایی هستند ، بنابراین تاکیدات بسیاری که به امر تولید فرزند در دین اسلام صورت گرفته ،نشان دهنده دلیل مهمی است که در پشت موضوع وجود دارد .

با برسی منابع اسلامی به موارد ذیل به عنوان فایده و دلیل فرزند آوری می رسیم:

تحکیم خانواده :

 تمایل به تولید مثل و ازدیاد نسل در ذات و نهاد آدمی نهادینه شده است ،به طوری که داشتن فرزند یکی از حقوق طبیعی برای زوجین است ؛ و  اگر هر یکی از زوجین متمایل به فرزند آوری باشد ، ولی طرف مقابل اشتیاقی به این کار نداشته باشد ،و اجازه ندهد در حق طرف مقابل اجحاف و ستم کرده است .

با مطالعه و اندیشه در مورد مهم ترین عامل طلاق و از هم پاشیدن خانواده ها ، متوجه دلایلی می شویم که به عنوان فرهنگ ،در چند دهه اخیر وارد خانواده ها شده است . یکی از این دلایل ، تاخیر انداختن  فرزندآوری است. فرزند باعث سازگار شدن والدین می شود .

وقتی پدر و مادری دارای فرزند می شوند ، اوقات فراغت آنهابه رسیدگی کودک و بازی با او سپری می شود ، دیگر کسل و بی حوصله نیستند که با کمترین حرف و یا اتفاقی با هم درگیر بشوند . مادری که فرزند دارد ، اگر با همسرش اختلافی نیز داشته باشد عاطفه و مهر مادری به او اجازه دامن زدن به این اختلاف را نمی دهد. و سعی در سازگاری با همسر خویش دارد . از آن طرف پدر نیز این چنین است ، بعد از فرزند دار شدن ، به مقتضای احساس پدری تلاش می کند تا پدر خوبی برای خانواده و فرزندش باشد ؛ از این رو اگر اختلافی در بینشان بود روز به روز کمتر می شود و زندگی شان زیبا و با نشاط  می شود .

 

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند : «فرزند بخواهید و آن را (از خداوند) طب کنید ، زیرا فرزند روشنی چشم و شادی قلب است .» مکارم الاخلاق،ص224

 

هر یک از والدین با آمدن گل نوشکفته به خانه ، احساس مسئولیت شان بیشتر می شود ،خانمی که تا قبل از ازدواج در افکار دخترانه خود غرق بود و آنچنان که باید خود را به امور خانه داری ملزم نمی دانست و یا تا نصفه های ظهر می خوابید ، حالا با صدای گریه ضعیف فرزندش زود از خواب بیدار می شود و به برنامه ریزی در امور زندگی می پردازد . پدر نیز به همین وضعیت می رسد .

بنابراین با آمدن عضو تازه خانواده ، محیط زندگی شادتر می شود؛ پدر و مادر با توجه به موقعیت جدیدی که پیدا می کنند سعی در اصلاح رفتار های خود می نمایند و سعی در سازش بایکدیگر دارند ؛ و در نتیجه زندگی روز به روز شیرین تر شده و رابطه بین آن دو بهبود می یابد.


نظرات شما عزیزان:

فاطمه
ساعت8:25---13 مهر 1395
خداوند میفرماید: بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید... روزی رسان خداست
اگر اینگونه بود که شما میگید حتما خدا جایی اشاره میکرد که حواستون باشه از یه حدی بیشتر نشید.
امروزه درصد کمی از مردم درصد بسیار زیادی از ثروت را دارند و چند برابر دیگران به طبیعت آسیب میزنند.


ترنم
ساعت15:54---27 ارديبهشت 1395
سلام وب زیبایی دارین موفق باشی

حجت اله عرفانیان
ساعت10:08---22 ارديبهشت 1395
وقتی دولت همکاری نمیکند منابع طبیعی دست روی تمام زمینها گذاشته و به جوانان اجازه فعالیت های کشاورزی نمیدهد نیروی کار براحتی هدر میرود آبها اسراف میشود 9 ماه سال آبها بیهوده هدر می رود و درختان بی ثمر کاشته میشود بودجه مملکت تباه میشود برای چمن کاری ها آبها به هدر میرود چراگاهها بیهوده بی مصرف باقی میماند امام صادق مردم را تشویق به کشاورزی و کاشتن درختان با ثمر میکرد هر وقت دولت اسلامی توانست برنامه ای برای جوانان ایجاد کند مردم هم بچه دار میشوند در این زمان بچه یعنی درد سر بچه یعنی بی کاری بچه یعنی نوکری بچه یعنی جنگ بچه یعنی فساد تباهی در مملکت اگر دست اینجانب باشد می گویم هیچ کس بچه دار نشودو بیهوده خود را به دردسر نیندازد زحمت بیخودی برای خود ایجاد نکند مگر دولت چین نیست سه میلیارد نیم انسان را سیر میکند ما عرضه سیر کردن خودمان را نداریم بخاطر بی برنامه گی دولت انسان خجالت میکشد این همه زمین در هر نقطه ای می خواهی بیابانها را آباد کنی همه بی کاره های حقوق بگیر بر سرت خراب میشوند و اجازه آباد کردن بیابانها را نمی دهند به اینجانب زمین بدهند هزاران گله راه می اندازم و نمی گذارم رودخانه ها زمستان آبهایش به هدر برود همه را ذخیره میکنم برای کشاورزی پرورش ماهی و ووو شتر مرغ راه اندازی میکنم و برای دویست جوان شغل ایجاد میکنم نظر مولاء مهدی این است هر کسی درختی کاشت آن درخت متعلق به اوست اگر کارگر اینجانب درختی کاشت آن درخت و ثمرش از آن اوست

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات مرتبط:
برچسب‌ها: فرزند اوری در اسلام سازش همسران فرزند و شادی دلایل بچه دار شدن

تاريخ : شنبه 21 / 2 / 1395 | 19:10 | نویسنده : م.ش |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.